Bliv forældretræner

En forældretræner er en ekstra hjælper for holdet. Forældretræneren giver mulighed for et lidt højere aktivitetsniveau for gymnasterne, lidt mindre ”slæb” for instruktøren, og lidt mere engagement til foreningen. Holdet har samme antal instruktør(er) og hjælpinstruktører, som det ville have uden forældretrænere. Forældretræneren er ulønnet.

Hvad laver man?
Udfra instruktørens anvisninger, hjælper man med at tage redskaber frem og rydde dem væk, lettere modtagning i spring, praktiske opgaver med sedler, dragter o.lign., hjælper ved eventuelle arrangementer mm.

Hvor meget forpligter man sig til?
Du er ikke forpligtet til at komme til hver træning, det er noget du finder ud af med holdets instruktør.

Hvad kræver det?
Almindelig god fysik plus interesse for børnene. Kendskab til idræt/gymnastik er selvfølgelig en fordel. I øvrigt må du acceptere at foreningen indhenter ”børneattest” ligesom vi gør på instruktørerne.

Hvad får man ud af det?
En særlig chance for at deltage i dit barns fritidsliv, samtidig med at du gør en forskel i det lokale idrætsliv.

Hvordan bliver jeg klædt på til opgaven?
Foreningen tilbyder et kursus som giver dig nogle grundlæggende forudsætninger for at være forældretræner.

Interesseret?
Kontakt formand Henrik på  info@aik65gymnastik.dk  eller tlf. 40865577.